۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۱

در گفتگو با مهر مطرح شد:

«سارا و سامان» روی پای خودشان می‌‌ایستند/ فانتزی رنگی برای بچه‌ها

 «سارا و سامان» روی پای خودشان می‌‌ایستند/ فانتزی رنگی برای بچه‌ها

کارگردان مجموعه انیمیشنی «سارا و سامان» با بیان اینکه داستان‌های این انیمیشن در یک خانواده اتفاق می‌افتد، از بیان مباحث تربیتی و اخلاقی با زبان طنز و فانتزی در آن خبر داد.

ناهید صمدی کارگردان «سارا و سامان» در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: ماجراهای مجموعه در مکان‌ها و محیط‌های مختلف با هم فرق دارد و از حیطه مسائل و مشکلات خانه خارج می‌شود و کودک در محیط‌های تازه و در کنار بچه‌های دیگر یاد می‌گیرد چه رفتاری داشته باشد و چگونه روی پای خود بایستد بنابراین کم‌کم به گسترده وسیعی از هنجارها، رفتارها، عقاید و آداب مختلف زندگی پی می‌برد.

انیمیشن سارا و سامان

وی در ادامه با اشاره به نقش محوری والدین در داستان‌های مجموعه «سارا و سامان» خاطرنشان کرد: در این میان پدر و مادر نقش راهنما را دارند و راوی به نوعی زبان مخاطب در خانه است.

انیمیشن سارا و سامان

صمدی داستان‌های «سارا و سامان» را در دنیای واقعی امکان‌پذیر دانست و درباره امکان تجربه‌پذیری این حوادث برای کودکان، یادآور شد: داستان‌ها در بستر فانتزی اتفاق می‌افتد اما مسائل و مشکلات کودک را بیان می‌کند و کودک را در شرایط انتخاب و عکس‌العمل قرار می‌دهد به همین دلیل کودک با شخصیت‌های داستان همذات پنداری می‌کند و خود را در شرایط و عکس العمل‌های مشابه می‌بیند. به این ترتیب هدف داستان تامین می‌شود تا کودک در شرایط مشابه بهتر عمل کند و از آموخته‌های خود بهره بگیرد.

انیمیشن سارا و سامان

وی طراحی و فضاسازی این مجموعه را مهم‌ترین ویژگی آن معرفی کرد و افزود: فضای خلوت و گرافیک بسیار ساده اثر باعث شده تا توجه و تمرکز اصلی کودک بر روی موضوع و شخصیت‌های داستان باشد تا کودک هدف اصلی داستان را بهتر درک کند.

انیمیشن سارا و سامان

کارگردان «سارا و سامان» درباره زمان تولید سری جدید این مجموعه، ابراز امیدواری کرد: این پروژه در مراحل اولیه عقد قرارداد با مرکز پویانمایی صبا است و هماهنگی‌های لازم برای انتخاب تیم پیش تولید و تولید صورت گرفته و به زودی پیش تولید سری جدید آغاز می‌شود.

انیمیشن سارا و سامان

صمدی در پایان اعلام کرد: برآورد زمانی تحویل کار نیز فروردین 1395پیش بینی شده است تا برای عید همان سال هم آماده پخش شود.

انیمیشن سارا و سامان

سری نخست مجموعه «سارا و سامان» تولید مرکز پویانمایی صبا، هر روز ساعت 14:45 از شبکه پویا پخش می‌شود.

کد خبر 2434223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha